„Kino pavasaris“. Rekomenduoja Rokas

Tas pavasaris, kai tiesiog sprogsti iš nekantrumo ir… bijai. Kodėl bijoti kino festivalių? Todėl, kad akys gali ant kaktos išsprogti kokius milžiniškus kiekius filmų norisi pamatyti. Net jei po peržiūros kino teatre paaiškėja, kad filmas neįtiko skonio receptoriams (magiškasis realizmas „ne į temą“, translyčių asmenų kasdienybė, pagal nuspėjamus klasikinius kino principus suręstas detektyvas, meilės istorija apie „tą patį per tą patį“, ar paskutiniu metu pilietiškumo ir kantrybės išbandymu tapusi karo tema), atminkite, nėra blogo filmo. Po seanso išeisite pasikeitę, praturtėję, išjautę, pakeliavę, užaugę. Galiausiai – tiesiog turintys savo nuomonę.

Šių metų „Kino pavasaris“ šaukia, kviečia ir reikia eiti, negalima atsispirti. O mes, linkėdami Jums tos „geresnės“ filmo patirties, sudarėme savo rekomendacijų sąrašiukus. Štai, kas festivalio programoje sužibėjo tinklaraščio bendraautoriui Rokui. 

PO SAULĖS (rež. Charlotte Wells, JK, 2022)

Festivalio atidarymo filmas, režisierės ilgo metro debiutas apie dukros ir tėvo santykius, savo jaukumu nunešęs stogą ne tik britų, bet ir viso pasaulio kino kritikams ir dramos žanro publikai.

ŽVAIGŽDĖS VIDURDIENĮ ( rež. Claire Denis, Prancūzija, Panama, 2022)

Ši legendinės režisierės Claire Denis ekranizacija Kanų kino festivalyje pelnė Didįjį prizą (Grand Prix). Tai gaivališkai juslingas ir aistringas herojų gyvenimas Nikaragvoje su nuostabiąja aktore Margaret Qualley.

AŠTUONI KALNAI (rež. Charlotte Vandermeersch, Felix van Groeningen, Italija, Belgija, Prancūzija, 2022)

Egzistencinis epas apie draugystę, pasakojamas nuostabios gamtos apsuptyje. Žiuri prizas Kanų kino festivalyje, o Kanų žiuri pasitikėti verta. 

AMŽINAI JAUNI (rež. Valeria Bruni Tedeschi, Prancūzija, 2022)

Drama apie aktorystės studijas pradėjusią jaunuolių grupę. Jaunatviškai entuziastingas ir prancūziškai flirtuojantis filmas, su tokiais gražiais žmonėmis kaip aktorius Louis Garrel.  Skamba kaip tobulas reginys budinančiam pavasariui.

DUONA IR DRUSKA (rež. Damian Kocur, Lenkija, 2022)

Du pasauliai, vienas jų kupinas Frédérico Chopino muzikos, o kitas rajono vaikėzų realybės. Kuriam jų labiau priklauso filmo herojus Timekas? Tikra tragiška istorija iš kaimynininės Lenkijos apie savojo identiteto paieškas. „Horizontų“ programos specialus žiuri prizas Venecijoje.

GODARD’AS YRA KINAS (rež. Cyril Leuthy, Prancūzija, 2022)

Dokumentinis filmas apie vieną svarbiausių ir įtakingiausių kino istorijos asmenybių, jei ieškote įkvėpimų biografijose.

GYVENTI (rež. Oliver Hermanus, Jungtinė Karalystė, 2022)

Vieną dieną Viljamsas išgirsta nepagydomos ligos diagnozę, jis viską meta ir ima desperatiškai ieškoti gyvenimo skonio. Filmas apie tai, kas sieja mus visus nepaisant skirtumų – gyvenimą. 102 minutės svajokliškai savirefleksijai.

LANGAS Į KIEMĄ (rež. Alfred Hitchcock, JAV, 1954)

Gurkšnis klasikos su nepralenkiamu kino meistru Alfred’u Hitchcock’u ir jo vienu geriausiu visų laikų detektyvinių trilerių. Net nepajusite kaip po filmo vis dažniau dirsčiosite pro langą, ar neesate sekami smalsių kaimynų…

METAS IŠEITI (rež. Park Chan-wook, Pietų Korėja, 2022)

Kino genijaus Park Chan-wook naujausias darbas – stilingas film noir detektyvas, kuriame daugiau klausimų nei atsakymų. Patyręs detektyvas aiškinasi vyriškio mirties aplinkybes ir ima įtarti jo jauną našlę. Painus savo istorija ir apgaulingas žanru, rodos, visai kitoks nei tikėtasi šio režisieriaus filmas.

Tár ( rež. Todd Field, JAV, 2022)

Laukiamiausias, privalomas pamatyti. Vienas svarbiausių pastarųjų metų filmų su nuostabiąja Cate Blanchett dirigentės vaidmeny, pavergsiantis įtikinima vaidyba ir žmogaus galimybes kvestionuojančia tema.

Daugiau informacijos apie festivalio programą: www.kinopavasaris.lt 

Bang bang, Silvija & Rokas