„Kino pavasaris“. Silvijos pasirinkimai

Gerokai reikėjo paplušėti, kad susidėlioti asmeninę filmų programą, nes šiemet kritiškai daug patrauklių „Kino pavasario“ pasirinkimų. Jau nuo seno turiu tokį „slaptą hobį“ – skaityti filmų aprašus ir žiūrėti trumpuosius video. Tiesiog didžiausias malonumas su puodeliu citrinų arbatos! Taigi šis tyrimas įvyko jaukiai ir yra pagrįstas aktyviai kaupiamu kino bagažu, bet svarbiausiu, intuicija ir jausmu į kokius filmus šiemet šaukia festivalis. Praėjusią savaitę dalinomės Roko rekomendacijomis, mūsų nuomonė sutampa dėl „Po saulės“, „Aštuoni kalnai“, „Gyventi“, „Tar“, „Duona ir druska“, o sąrašą noriu pratęsti dar keliolika mano išsirinktų filmų. Apie menininkus, apie vaikus, apie svajokles moteris, apie gyvenimo karusėlę. Gero pavasario, gero „Kino pavasario“, mielieji!

ROJAUS FRAGMENTAI (rež. KD Davison, 2022)

Nuostabiai gyvai sumontuota dokumentika, su jaukiu humoru, padėsianti dar geriau pažinti legendinį Joną Meką.

KARO PONIS (rež. Riley Keough, Gina Gammell, JAV, 2022)

Filmas apie vaikystės grožį socialinės realybės tamsoje. Ir šviesą tunelio gale, žinoma.

MOONAGE DREAM (rež. Brett Morgen, JAV 2022)

Dokumentika apie nepakartojamo menininko Davido Bowie kūrybinį bei dvasinį gyvenimą. Daug muzikos ir įkvėpimų.

BEGALYBĖ ( rež. Emanuele Crialese, Italija, Prancūzija, 2022) 

Motiniškai elegantiška Penélope Cruz ir niekada istorijų nestokojanti Italija. Švelnumas, štai ko taip trūksta pasauliui.

SŪNUS (rež. Florian Zeller, JAV, 2022) 

Labai lauktas „Tėvas“ (2020) režisieriaus filmas, reikia tikėtis geros psichologinės dramos. Mažas kambarys, kuriame vyksta didelė, herojų ir žiūrovų gyvenimus keičianti istorija.

PASKUTINIS ŠOKIS (rež. Delphine Lehericey, Šveicarija, Belgija, 2022)

Skaidrus filmas šiuolaikinio šokio fanams, arba tiems, kurie tiesiog mėgsta judesį. Pakelti sparnus niekada ne vėlu!

PER ARTI ( rež. Austėja Urbaitė, Lietuva, 2022)

Duoklė lietuviškam kinui. Labai laukiamas filmas, kadangi skamba kaip originalus ir reikalingas dėl įsivaikinimo, tarpusavio komunikavimo temų.

AKLAS GLUOSNIS, MIEGANTI MOTERIS (rež. Pierre Földes, Prancūzija, Liuksemburgas, Kanada, Nyderlandai, 2022)

Animacinis magiškasis realizmas pagal japonų rašytojo Harukio Murakamio kūryba.

APOLONIJA, APOLONIJA (rež.  Lea Glob, Danija, Lenkija, Prancūzija , 2022)

Dar viena dokumentika apie jauną tapytoją, ieškančią laimės ir sėkmės. Kažkodėl šis filmas traukia kaip Marinos Abramović, ar Fridos Kahlo biografijos. 

DISKO BERNIUKAS ( rež. Giacomo Abbruzzese, Prancūzija, Belgija, Italija, Lenkija, 2022)

Jeigu matėte ir susižavėjote pernai metų KP filmu “Berlin Alexanderplatz”, tai tikėtinas panašaus kalibro urbanistinis trileris su išskirtiniu aktoriumi Franz Rogowski.

RAMONA (rež. Andrea Bagney, Ispanija, 2022)

Geriausias scenarijus Romos kino festivalyje. Juodai baltas jaunos moters ir jos gyvenimo peripetijų portretas. Tikėtinas jaukus kinas su daug bohemiškų pokalbių. 

Daugiau informacijos apie festivalio programą: www.kinopavasaris.lt 

Bang bang, Silvija